Szkoła imienia Kronela Makuszyńskiego w Cierpicach
 
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

WSTĘP:

Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Cierpicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej http://spcierpice.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2019-06-30

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-31

STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

TREŚCI NIEDOSTĘPNE:

  • niektóre zdjęcia z wydarzeń nie posiadają pełnych opisów alternatywnych
  • filmy bez napisów dla osób głuchych
  • nieedytowalne PDF

NARZĘDZIA DOSTĘPNE:

Narzędzie ułatwień dostępu są umieszczone z lewej strony strony. Wśród narzędzi są:

  • podwyższony kontrast,
  • możliwość powiększenia/pomniejszania liter,
  • wyróżnione linki,
  • mapa strony,
  • skala szarości,
  • negatyw strony,
  • jasne tło.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, w tym:

  • Ctrl++ (powiększenie)
  • Ctrl+- (pomniejszenie)
  • Ctrl+0 (rozmiar pierwotny)
  • F11 (tryb pełnoekranowy)
  • Ctrl+A (zaznaczenie wszystkiego)
  • Ctrl+C (kopiowanie)
  • Ctrl+S (zapisanie strony)
  • Ctrl+F (szukanie na stronie)
  • Ctrl+P (drukowanie)
  • Ctrl+I (informacje o stronie)
  • Ctrl+Shift+Q (zamknięcie)

DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI:

Deklaracje  sporządzono dnia 21-08-2020 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

KONTAKT I INFORMACJE ZWROTNE:

Osoba do kontaktu w sprawie dostępności: Ewa Błaszkiewicz
e-mail:sekretariat@spcierpice.pl
telefon: 56 678 18 94
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

PROCEDURA WNIOSKOWO-SKARGOWA

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

  • Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Szkolnej 9. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Szkoła posiada parking.
  • Do budynku szkoły prowadzą dwa podjazdy.
  • Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  • W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Budynek nie posiada wind.
  • W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.
  • Do szkoły może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Skip to content